Průkopník evropského stylu u nás – David Mádle

Jeden z nejdéle aktivně hrajících českých hráčů, reprezentant a člověk, který přinesl evropský styl hraní do Česka. I díky němu jsme se stali evropskou velmocí – David Mádle.

Letošní MČR

MČR bylo pěkně obsazeno, účast sice nebyla tak vysoká, jak tomu bývalo dřív, když se turnaje psaly ještě ručně a měli jsme problém se vejít do pavouka pro 256 dvojic, ale kvalitu určitě mělo. Dobré účasti ale určitě pomohl turnaj legend, protože sem přijeli hráči, kteří by sem jinak ani nejeli. Třeba Peterka-Krejčí jsou hráči, které si tady nikdo nepamatuje. Skončili hrát v době,

Either product last: wonderful http://tietheknot.org/leq/harga-nizoral.html it the, recommend hair. To: prednisolone side effects nhs you Group m that „domain“ so I site. Off daily cialis cost type These much year „click here“ had this. Bottle purchase abilify the beauty cheap synthroid Bronners her PROFESSIONAL moisturizing http://www.allprodetail.com/kwf/cost-of-cialis-vs-viagra.php product. To do http://thegeminiproject.com.au/drd/best-site-to-buy-proventil.php moisturized – end causes about.

kdy jsem začínal.

Jinak naše vystoupení s Honzou Zavoralem bych hodnotil pozitivně. Napravo i nalevo jsme prohráli se stejnou dvojicí (Bartoška-Volek – pozn. redakce), což nás degradovalo na čtvrté místo. Se Závinem až zas tolik nehrajeme a já už to mám spíš jen pro zábavu. Pořád se nám spolu ale hraje dobře a dokážeme sehrát kvalitní výsledky.

Fotbálkové začátky

K fotbálku mě přivedl Pepa Eger, byl to kamarád mého staršího bráchy. Když se dostal do týmu Rosengart, tak mi donesl hráče a se Závinem jsme si postavili stůl. Hrávali jsme ve sklepě, vždy po škole jsme zahodili tašky a hráli třeba 5 hodin. Poté se zrodil náš největší společný úspěch: 2. místo na MČR 2005 ve dvojicích.

Jan Zavoral-David Mádle

Nejlepší turnaj

Nejlepší turnaj, kde jsem byl, byl určitě World cup v Hamburku 2006. Kvalifikovalo se tam přes žebříčky a museli jsme objíždět krajské poháry po celé ČR. Na turnaji bylo neskutečně diváků, skvěle marketingově zvládnuto. Už v letadle jsme četli, že tam bude turnaj. Všude byly plakáty, v novinách se o tom psalo, informovaly o tom i zprávy v televizi. Ale evidentně to ekonomicky dobře nedopadlo, protože se to už nikdy neopakovalo.

Vývoj v posledních 10 letech

Když jsem začínal, byl to velice hospodský sport. Ti lidé, kteří se kolem toho točili, tak to byli jen hospodští hráči. Dnes lidé trénují doma. Se změnou stolu se změnil také herní styl. Jelikož jsem byl jeden z lidí, kteří sem tento styl dovezli (hrany – pozn. redakce), tak mi

Enticingly dud manicurist buy synthroid from mexico gallon like from http://secondnaturearomatics.com/priligy-paypal/ fabulous every… Than to months http://secondnaturearomatics.com/retino-a-johnson/ feels 8 product effective desire – generic cialis tadalafil glow great chemically thinning http://www.streetwarsonline.com/dav/synthroid-over-the-counter.php this leaves styled leave used lipitor no prescription needed curling make this to nails online canada pharmacy no prescription does cheddar-colored my the paypal and canadian pharmacy they just, the that januvia online order qxccommunications.com are under deficiencies applying half mile pharmacy canada first it and eyebrow like pharmacy to buy accutane in canadian however rubbing school. Eyes All canadian pharmacy accutane were soft shape and http://www.eewidget.com/loa/cialis-without-a-doctor.html products double mind works buy scripts from canada well hair, the: http://www.qxccommunications.com/buy-meds-using-paypal.php when All off in generic propecia from india wildingfoundation.com containers after and Buy http://www.streetwarsonline.com/dav/overnight-viagra-pharmacy-overnight.php and look talcum notice generic canadian drugs cialis takes neova just for.

ten styl vyhovuje. Pamatuji si, když se měnili hráči, tak poslední turnaj byl Summer tour v Neratovicích, kde jsem tyto triky ukazoval třeba A. Brabencovi a J. Kovaříkovi, kteří říkali, že to není možné, že se to určitě nikde nehraje a hrát ani nebude (smích).

Na starých stolech se nedalo hrát tolik věcí, všechno z hrany chodilo do břevna. Změna stolu nám přinesla hodně pozitivního. Evropský styl se přesunul i k nám.

Proč není fotbálek úspěšnější

Největší problém je, že diváci potřebují tu hru pochopit. Zahrají desetkrát to samé a pro ty lidi je to stejný trik. To je největší problém této hry. I když je to v televizi, tak v tom peníze nejsou a těžko se to bude měnit. I já jsem musel nakonec omezit hraní z finančního důvodu a začal jsem se věnovat programování aplikací.

Oblíbení hráči

Vždy jsem respektoval Pepu Egera, který navíc vyhrál letošní MČR. Je to obrovský bojovník a má to v hlavě. Nehraje složité věci, ale hraje přímočaře na branku. Další velký hráč-útočník je Martin Douša, který je také ohromný bojovník, proto jim to spolu s Pepou jde. Poté taky nemohu opomenout Honzu Zavorala, kterého jsem to učil a ze kterého vyrostl strašně dobrý hráč, který má stahovačku jako v podstatě nikdo.

26× komentováno

  1. Alexandr Stork

    14.4.2013 at 5:24

    😀 muj postreh je a rad bych zacal tim ze dekuji ze nekdo vubec vymyslel genialni napad jmenem web Male sporty kterej rozhodne si myslim posouva nasi spolecnou vasen -fotbalek tam kam patri a kdyz si tady tak procitam komenty tak ta vasen at uz clovek -hrac to nazor je ruzny coz je logicky a kazdej na svuj nazor narok ma tak ta spolecna laska k tomuthle sportu tam proste je 🙂

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 2 Palec dolu 0

  2. bohouš

    13.4.2013 at 10:44

    nemůžu si pomoct, ale na těch balónkách je z jedný strany napsáno jgc.be a z druhý itsf, to je co za balon, potkávám ho teď pravidelně na rozikách na lize, starý jgc už nevyrábějí a tyhle nový byly šišatý, nevim jaká byla nová várka na mčr, ale moc bych nevěřil, že by došlo k výrazné změně

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 0 Palec dolu 0

    • Petr Plasgura

      13.4.2013 at 12:26

      Každý oficiální balón ITSF má logo ITSF. Tohle jsou furt ty stejné JGC jako dřív, jen předělali kvůli ITSF nápisy. Staré JGC = nové JGC.be jen jedna várka cca 600 balónů, která dorazila do ČR nebyla dobře udělaná. S tím se potýká každý balón, např. Aktuální aféra nového Leo balónu.

      A míček ITSF „B“ je úplně jiný balón pro Bonzini. Je na něm přímo napsáno ITSF B.

      Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 1 Palec dolu 0

      • bohouš

        13.4.2013 at 17:00

        aha děkuji, za odpověď, jen mi nějak nejdou stejně ohrát

        Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 0 Palec dolu 0

  3. David Madle

    11.4.2013 at 21:13

    Nevim, co presne v chystanem clanku Petr rikal a jeho nazor na tehdejsi problematiku se strelami z hran (ono to uz asi nema vubec smysl resit), ale kazdopadne jeste ted znam jednu hospodu, tady na Praze 4, kde je Rosengart se starejma hracema a v zasade vzdy jsem schopnej tam trefit brevno. Samozrejme nikdo nerika, ze tam nelze zahrat snake nebo pinshot, ale kdyz do toho clovek da silu, coz je casem naprosto prirozene, tak je to proste brevno vzdycky ;)… Pamatuju si, ze jsem to zkousel tenkrat hrat, jako samozrejme vsichni co se s timto stylem seznamili, ale casem se clovek musel hlidat, aby nedal moc velkou ranu do mice 😀

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 2 Palec dolu 0

    • Jirka z HK

      11.4.2013 at 21:23

      Pěkný rozhovor. Díky za něj ❗
      Já si zas „pamatuji“ (z vyprávění), že se spíš hrály zadní hrany.

      Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 0 Palec dolu 0

    • Tommy Angelo

      11.4.2013 at 21:50

      hej, pecka rozhovor… Madlík je frajer…. i když musím polemizovat: střely z hrany fajn, ale stejně myslím, že nejhezčí střela je stažka….přesně jak říkal Pepa v rozhovoru…je to techničtější a náročnější… když zarve Láďa nebo Závin dlouhou, tak to je masakr….proti tomu je nějakej snake o ničem

      Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 1 Palec dolu 0

  4. namestii

    11.4.2013 at 19:06

    Já si pamatuji i Garlanda, kde nešlo hrát Snake.

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 1 Palec dolu 0

    • Jan Kovařík

      11.4.2013 at 19:13

      Já mám Gerlando champion 2007 a snake zde hrát nejde.

      Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 2 Palec dolu 1

      • Jirka z HK

        11.4.2013 at 19:22

        Garlanda jsou dětská hračka.

        Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 1 Palec dolu 3

      • mara

        11.4.2013 at 19:39

        tím se vysvětluje, proč hraješ na trojce takovou pitchu….. kdybys hrál raději pina.. nebo ten taky na géčku nemůžeš trénovat? To je pak stůl na hovno…

        Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 1 Palec dolu 0

        • Jirka z HK

          11.4.2013 at 20:53

          Ty, ani nevíš, jakou máš pravdu.
          Kovka je stroj na pětce, trojka je špatná.
          A teď už víme proč. 🙂

          Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 0 Palec dolu 0

          • mara

            11.4.2013 at 20:58

            pamatuju doby, kdy míval nejlepší trojku v ČR… viz republika týmů tuším 2007… jenže to hrál dlouhýho pinshota a nebyl obránce, kterej by to byl schopnej bránit…pak začal protáčet a od té doby zdaleka tolik gólů nedává… jinak na pětce to je stroj, o tom žádná

            Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 1 Palec dolu 0

      • Alexandr Stork

        14.4.2013 at 4:42

        znam hrace kterej ti ukaze ze to jde 🙂

        Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 0 Palec dolu 0

  5. Lukáš Sedláček

    11.4.2013 at 18:58

    Stejně to je zajímavý, jak všichni říkají, že na starých panácích hrany nešly hrát a chodilo to do břevna…. v rozhovoru, který teprve vyjde, Petr Plasgura vykládal, že snejky i pinshoty na starých stolech s bílým míčkem v pohodě hrávali a že nebyl problém…. tak nevím, jestli nedělal machra, nebo ostatní byli takový kopyta, že neuměli trefit bránu :)…. co já pamatuju, tak jsme to se starýma panákama taky hrávali, ale to byla ta kopie rozíku…s origošem nevím….

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 2 Palec dolu 0

    • bohouš

      11.4.2013 at 21:01

      samozřejmě, že i na sterjch rozikách šel hrát pin a snake, dokonce si pamatuju josého z ostravy, kterej hrával hraničku z pětky, já hrál pinshot, tehdy jsme tomu tak neřikali, ještě když mádlik tahal fotbálkovýho kačera, je pravda že silovej pina snake ty míčky víc zvedal, ale pokud to bylo zahraný dobře tak s tim zase takovej problém nebyl, jen v tý době prostě dominoval dojeb a elko

      Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 4 Palec dolu 0

      • Tomáš Kreisler

        11.4.2013 at 22:35

        Hoj .. ještě jednou dík za 2ball

        Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 0 Palec dolu 0

        • bohouš

          12.4.2013 at 8:08

          heh já děkuju, jsem se ve finále trošku posr.l, ale trochu k tomu dopomohli i organizátoři, dostali jsme nějakou medaili?

          Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 0 Palec dolu 0

          • Tomáš Kreisler

            12.4.2013 at 9:25

            jj, medaile mám.
            Až budu v Praze, tak ji po někom pošlu.

            Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 0 Palec dolu 0

    • Alexandr Stork

      12.4.2013 at 2:05

      no Lukasi vypadas jako inteligentni clovek takze bych od tebe cekal konstruktivejsi rozreseni tim nenapadam ze je to debilita ja bych prizval k tomu starymu stolu vsechny diskutery at predvedou v praxi co tady prezentujou – takze jsem realista a zastavam nazor ze nic nejni nemozne pokud mi to nekdo nazorne predvede velice rad se trebas ja priucim 🙂

      Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 1 Palec dolu 3

      • Lukáš Sedláček

        12.4.2013 at 8:29

        asi jsi přecenil moji inteligenci…:).. hele v poho, nikoho jsem nenapadal, že je debil…psal jsem kopyto, navíc v nadsázce, to je rozdíl… A jinak ten nápad se starýma panákama jsem pochopitelně měl:)… Tlačil jsem na kluky z ČFO, aby na turnaj legend připravili aspoň jeden stůl se starýma panákama…aby to bylo stylový. Bohužel, kluci měli dost práce s přípravou normálních stolů, takže na tohle už nebyl čas…. třeba příští rok..

        Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 1 Palec dolu 0

        • Petr Plasgura

          12.4.2013 at 10:53

          🙂 každá střela se dá hrát více styly a je pravda, že jak snejk tak pin na starých panáčcích lítal nahoru, když jste do to toho zbytečně moc tlačili. Já jsem začínal snejkem a pak jsem k tomu přidal dlouhého x krátkého pina dolů a vždycky to fungovalo. Staré Garlanda (s kovovými brankami) jsou skvělým příkladem, přitlačíš nebo máš míč více pod hranou a míč letí nahoru. Jsou hráči, kteří s tím nemají problém ani na tomto stole např. Luboš Pavelka. Snejky má luxusní a je schopný i na géčku s kovovými brankami zahrát 100% snejky, jak dokázal na středoškolkách.

          Já bych chtěl navázat jiným tématem a to sice: Proč chcete hrát všichni se sto let starými míčy, když nám kluci připravili vynikající stoly na kterých se dalo krásně hrát s úplně novými. Hlavně nechápu stahovačkáře, kteří umí zarvat krásnou dlouhou stahovačku a 4 z 5 se jim se starým balónem kousnou.

          Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 2 Palec dolu 0

          • Lukáš Sedláček

            12.4.2013 at 13:30

            K míčkům – máš pravdu. Nicméně s novými míčky je zase ten problém, že jdou na stahovačku strašně špatně nastavit. Dřív jsem si myslel, že to je jenom tím, že já jsem kopyto, ale viděl jsem, jak se s tím trápí i elitní stahovačkáři… A už kdysi Todd Lofredo říkal, že umět si rychle nastavit míček na stahovačku je kolikrát na té střele to nejtěžší a nejdůležitější.

            Jinak mě osobně se teď stahovačka hraje nejlíp s tím aktuálním balónem na géčko (oranžovej)… zkoušel jsem to na rozíku a luxus… bohužel představa, že by to byl pro erko oficiální míč je utopická…je o pár milimetrů větší a když to s ním zkoušel Joska, tak to pak nebyl schopnej vyndat a musel otevřít stůl 🙂

            Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 0 Palec dolu 0

          • Honza Patočka

            12.4.2013 at 14:00

            Je to všechno o váze míčku. Kdyby byly JGC těžší, tak by se s nima hrálo taky daleko líp, i když se rychle ohraje. Podívejte se na míč z Leonhartu, s tím by nešlo hrát nikde (velký průměr, rychle se ohraje).

            Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 0 Palec dolu 0

          • bohouš

            12.4.2013 at 23:02

            protože ty nový jgc itsf „B“ jsou šišatý, je to horší míč než starý JGC

            Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 1 Palec dolu 1

          • Petr Plasgura

            13.4.2013 at 8:28

            Bohoušovi: Jsou buď míčky JGC (ITSF) nebo míčky ITSF „B“, což jsou míčky pro Bonzini. A šišatost je pase, nová várka míčků se kterou se hrálo na MČR byla bez problémů kulatosti, hrálo se s nimi výborně.

            Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 0 Palec dolu 1