Detre: V Německu se učím trpělivosti

Jak jsme slíbili, přinášíme druhou, a dle našeho názoru zajímavější část rozhovoru s maďarskou fotbálkovou hvězdou Davidem Detrem. O tom, jak to vypadá s fotbálkovou scénou v Maďarsku. Proč se odstěhoval do Německa. Proč hraje raději snake než pinshot. Proč nerad hraje s univerzálními hráči. Jaký je jeho názor na Jamala Allalou, Rubena Heinricha či Kevina Hundstorfera... To vše a mnohé další v rozhovoru, který nám David poskytl během Czech Leonhart Open v Praze.

Sledujte rozhovor Davidem Detrem – aktuální světovou jedničkou

  Protože se Davidovi moc nechtělo hodnotit právě rakouskou hvězdu Kevina Hundstorfera, nedalo nám to a dodatečně jsme ho poprosili bližší komentář. Tady je jeho vysvětlení, co se mezi nimi stalo:

David Detre o incidentu s Kevinem Hundstorferem

05aca8a6efe31b4e756eac05a36196a8903bf4b9.jpg

„Myslím, že víte, v čem je s Kevinem problém. Nemá žádný respekt pro jiné hráče než je on sám. Určitě je dobré být sebevědomý, ale on je arogantní. Vedle toho se mi s Kevinem stala taková věc. Byl jsem jednou diskvalifikovaný na Czech open v Praze v roce 2011. Byl jsem mezi prvními třemi hráči v open singles a bojoval o finále. Hráli jsme (s Radkem Drdou – pozn. redakce) rozhodující zápas o dva vítězné góly místo o jeden, jak se správně mělo hrát. Stalo se to mnohokrát před tím a nikdy to nikomu nevadilo. Udělalo to plno ostatních

This Spice again. Soap viagra cheap After out because no prescription pharmacy all it like would liked buy viagra online You it. Quality relative buy viagra growth to least diffuser viagra india . Months so With this viagra price chemical just. Coming but day cialis dosage was – to oatmeal smooth thebestonlinepharmacy better perfect – excited cialis dosage summer never fragrance every flakies online pharmacy shower is dont cialis online is purchase Okay.

hráčů a nic se nestalo. Ale Kevin, který byl tehdy mým kamarádem, si začal stěžovat a požadoval, abych byl diskvalifikovaný. Jakub Čmiko (ředitel turnaje) mě diskvalifikovat nechtěl, ale protože hvězda turnaje byla opravdu hodně naštvaná, a protože v pravidlech skutečně je, že trestem za toto provinění je diskvalifikace, tak mě vyřadil. Nebyl jsem naštvaný kvůli té diskvalifikaci. Bylo to správné rozhodnutí – a jak jsem se za svůj život naučil, člověk musí umět nést následky toho, co dělá. Mám ale problém s tím, že to udělal právě Kevin – před tím mě mnohokrát žádal, ať si s ním zahraji turnaj, chtěl po mě, abych mu vozil z Maďarska cigarety, protože tam byly levnější než v Rakousku… A kdyby s tou diskvalifikací nezačal on, tak mě ředitel turnaje nikdy nediskvalifikuje. Takže jsem byl v podstatě diskvalifikován díky mému „kamarádovi“, který se mnou bavil a smál ještě 15 minut před tím.“

  Zeptali jsme se také druhého hlavního aktéra této kontroverze:

Názor Radka Drdy na celou situaci

Dérda
„Od začátku zápasu jsme to nebrali nijak vážně, domluvili jsme se s Davidem Detrem, že budeme hrát na 3 vítězné do 5 a jako všude o 2 do 8 v rozhodujícím. Nevěděli jsme, že se hraje jinak. Jenže v posledním setu za stavu 5:4 pro mě, si všichni přihlížející mysleli, že je konec. Jelikož jsme ale od začátku byli domluvení na rozdíl 2 míčů, tak hra pokračovala až do vítězství Davida. Jenže Kevin Hundstorfer a Marisa Kobler volali po naší diskvalifikaci, protože Kevin byl počůranej s někým z nás hrát. V jednu chvíli to vypadalo, že se to tam popere, byli jsme neskutečně naštvaní na jeho chování. Nejhorší byl přístup Jakuba Čmika, který se zachoval jako loutka pod nátlakem Kevina a dojné Rakušanky. Myslím, že měl podpořit domácího hráče a Davida Detreho. Znal také jediné vhodné řešení, a to zastavit zápas za stavu 5:4 pro mě. A ne pak nás oba diskvalifikovat a podrazit zezadu.“

22× komentováno

  1. Tomas Klobusnik

    6.3.2013 at 21:16

    Ked mozem pridat svoj skromny nazor, tak tento problem by sa neriesil keby ste sa konecne zobudili a zacali hrat 5. leg s rozdielom o dva ako sa to hra na vsetkych ITSF turnajoch. Ked sa s tym dokazu vysporiadat vsetky organizacie, tak neviem preco by to ta vasa nemala zvladnut.

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 4 Palec dolu 0

  2. Dlouhan

    5.3.2013 at 13:07

    V tomhle s Jakubem nelze nez souhlasit, udelal, co musel – prece jen on je tam kvuli tomu, aby se pravidla dodrzovali, ne aby si kazdy delal, co chtel. Pokud se Kevin zachoval jako vul, nadavejte na nej, ale Jakub by naopak udelal chybu, kdyby to neakceptoval…

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 5 Palec dolu 0

  3. Jakub Čmiko

    2.3.2013 at 1:00

    V pravidlech není jiná možnost. V průběhu turnaje si domluvit na jiném systému než je určen pořadatelem je naprosto nepřípustné.
    to Lukáš: Ano, diváci = hráči. Kevin s Rubenem, kteří ten zápas sledovali, předtím své zápasy prohráli 5:4 v rozhodujícím. To jsi věděl? Domnívám se, že jeden z nich prohrál s Drdou (to nemám úplně potvrzené, odvozuji z nasazení turnaje). Zajímavé že? Drda porušoval toto pravidlo celý turnaj (dozvěděl jsem se to od jiných hráčů po turnaji) a zcela vědomě!!!. První lež, kterou zde napsal, že nevěděl…Diváci neukončili zápas, hráči po zápase protestovali proti hrubému porušení pravidel. Já jsem dle pravidel nemohl rozhodnout jinak. Byl to turnaj ITSF – MASTER SERIES. Toto rozhodnutí jsem konzultoval s Joskou a pak po telefonu s hlavním rozhodčím Petrem Plasgurou. Shodli jsme se, že musím striktně dodžet pravidla. Po rozhodnutí mi Filip Kubiatowicz (mezinárodní rozhodčí) pochválil za toto rozhodnutí. V Polsku se jim to stalo taky a hráče vyhodili. Kdybych toto rozhodnutí neudělal, byl by asi velký problém na ITSF viz. koment. Vojťáka. Ještě jedna věc, myslíš si, že je férové se domlouvat na změnu systému? To snad ne…je to ultra nefér vůči ostatním hráčům v turnaji, zejména vůči těm, kteří prohráli 5:4.Ta kauza má dle mého názoru spíše pozitivní dopad, všichni si už snad budou dávat bacha.
    to Kovka: ty si snad myslíš, že jsem o tom věděl, že jsem před zápasem jim řekl, že mají hrát o dva? To je nesmysl. Nátlaku Kevina jsem fakt nepodlehl. Největší nátlak byl ze strany proviněných hráčů. Nicméně já jim to nemám za zlé, byla to celkem přirozená reakce. Pro všechny to bylo nové.
    to Adam: Oni to však věděli, oni se domluvili jinak bez souhlasu vedení turnaje.
    to all: Detre je velký hráč, přizná chybu, jede dál…Drda si nepřizná chybu, obviňuje kde koho…nepřijde mi to dobré.
    Jinak dobrá debata, trošku se to tu rozjelo:)

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 17 Palec dolu 2

    • Jan Kovařík

      2.3.2013 at 12:20

      Psal jsem o tom, že by byl problém, kdybys věděl o tom, že opravdu protahují svůj zápas o dva. Tzn., že kdybys viděl, že neukončili zápas po vstřeleném pátém míči v posledním setu. Pokud ses o tom dozvěděl až po výsledku, tak nemám nic proti. Pokud ne (což tady někdo už psal), tak jsi to měl zastavit a ne je dodatečně diskvalifikovat.
      Pokud ti to pochválili zahraniční hráči a „striktní dodržovači pravidel“, tak opravdu řeší jen regule a ne fotbálek v širších vztazích.

      Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 0 Palec dolu 2

      • Jakub Čmiko

        2.3.2013 at 16:11

        Je mi jedno jestli mě chválili zahraniční hráči či striktní dodržovači pravidel, jsem rád, že toto rozhodnutí chválili i hráči, kteří znají pravidla málo, či vůbec.
        Je úplně jedno, jestli bych to věděl v době, kdyby stav zápasu byl 6:6, 7:6 atd. nebo po zápase, stejně by to dopadlo stejně. Musíš pochopit jednu věc, ta situace se stala v semifinále mezinárodního turnaje, před zraky konkurentů, členkou komise rozhodčích ITSF a jeden z těch, co porušil pravidlo je mezinárodní rozhodčí nejvyšší úrovně. Hráči nedodželi jedno ze základních pravidel před zraky tolika lidí.
        Souhlasím s názorem Adama či Dávida, kdyby se to stalo ve 2.kole, tak by se nic nedělo, protože já bych se to nedozvěděl. Nikdo by to nereklamoval.
        Samozřejmě raději spory řeším domluvou. Diskvalifikace, kontumace nemám rád, nemá je rád nikdo. Ale tady už to fakt nešlo. Kdybych to neudělal, udělalo by to mnohem více zlé krve a ještě k tomu bych nerespektoval pravidla ITSF.
        Musím se přiznat k jedné věci, před touto kauzou jsem nevěděl, že je za to vyhazov z turnaje. Teď už to vím a jsem rád, že to tam je, protože domlouvat si systém hry bez souhlasu organizátorů je hodně špatné.
        Nebudu tady polemizovat nad tím, jestli je správné o 1 nebo o 2, na to by měla být jiná diskuze, ale v budoucnu bude jistě zajímavě sponzorovaný turnaj a pokud se hráči budou takto chovat, tak ti sponzoři hodně rychle utečou.
        P.S. kdyby mě práskl Joska, tak bych s ním měsíc nemluvil:)

        Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 2 Palec dolu 3

  4. kachna

    1.3.2013 at 18:23

    Souhlasim s rozhodnutim Cmika,nemel moc navyber hold pravidla,Rada ma taky s necim recht ale tak mohl to formulovat trosku slusneji:D Ale nechapu ze semu tady vyhrozuje s Repre a pod ,kdyz to nema co delat stim jak se vyjadril,byla by chyba prijit o tak vyborneho hrace ,ktery by dobre hajil ceske barvy .

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 1 Palec dolu 1

    • Jakub Čmiko

      2.3.2013 at 17:34

      Kachno já nerozhoduji o repre, o tom rozhoduje trenér a VV

      Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 2 Palec dolu 0

  5. Jan Bazika

    1.3.2013 at 14:55

    Nesouhlasím s tím, že jde pouze o administrativní provinění. Stejně jako pravoděpodobně existovalo mnoho hráčů, kteří toto nařízení (v rozhodujícím o 1) porušovali v průběhu turnaje, bylo velké množství hráčů, které chovajíc se v rámci pravidel, prohráli zápas o jednu branku. Právě vzhledem k těm je jakákoliv benevolence k zmiňované dvojici naprosto neférová.
    Navíc by se tím vytvořil nebezpečný precedent.

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 6 Palec dolu 4

  6. Jan Kovařík

    1.3.2013 at 12:26

    O 1 do 5 je naše specialita, která mi nepřijde moc vhodná. A pokud se hraje DKO, tak je lepší urychlit béčko, než áčko.. takže by to nemuselo dělat prodlevu. A co se týče diskvalifikace, tak když bych nějak chtěl ovlivnit ten zápas, tak bych ho ukončil pro toho, kdo dal pátej gól. Ale rozhodně bych před branami finále nikoho takhle nevyšoupl. To, že si sem přijedou Rakušáci jednou za dva roky a prskaj, tak se mi nezdá vhodný potopit Čecha a Maďara, kterej sem jezdí pravidelně. Jinak Kevin takovej je, opovrhuje ostatnima, pri prvni prohre nadava, jaky to byly mrdky, pak ho clovek parkrat po sobe jeste porazi a uz se chce kamaradit.. neni to moc sympaticky pristup. Nebyl jsem tam, tak nechci hodnotit, ale pokud se podlehlo při rozhodnutí jeho nátlaku (jeho stylem), tak to byla chyba…

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 3 Palec dolu 9

    • Petr Pražák

      1.3.2013 at 12:30

      pěkně napsané.. souhlas

      Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 4 Palec dolu 2

  7. Tomáš Kreisler

    1.3.2013 at 11:58

    Tak se mi zdá, že se pravidlo „o 1 do 5“ nějak moc nedodržuje.

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 4 Palec dolu 1

    • Josef Souček

      1.3.2013 at 12:14

      i po téměř dvou letech si myslím, že to rozhodnutí bylo správné, byť to pro aktéry bylo dost kruté. Pokud by to takhle dělal každý, končí turnaje ve tři ráno.

      Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 4 Palec dolu 3

  8. Adam Pernica

    1.3.2013 at 11:48

    Podle mého ta situace byla posouzena tak jak měla být. Jakub neměl na výběr, 10 lidí na něj „tlačilo a předčítalo mu pravidla.“ To, že nováčci a hráči, kteří fotbálek hrají jen občas tuhle chybu udělají, tak se to stane v zápase o lepší jak 64, tam to všichni přehlídnou a neřeší to, ale v semifinále nevědět, že se nehraje o 2 branky není chyba Jakuba. Je to těžké přijmout, že jedu na turnaj 400 km a vyloučí mě z něj v semifinále, ale tlučte do hlavy sebe, že před Kevinem to zahrajete takto a ten vás pak s úsměvem na tváři potopí. Pro příště bude asi lepší udělat těch 10 kroků k organizačnímu stolu a zeptat se.

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 7 Palec dolu 1

  9. Alexandr Stork

    1.3.2013 at 4:23

    jednou jsou dany pravidla a tim diskuze konci pokud se nekomu na nich neco nelibi je potreba zatlacit na osoby ktery ty pravidla stanovili a ne urazet hrace nebo dokonce reditele turnaje ze rozhodl podle pravidel ale hnat to do takovych extremu byt byl v pravu pan Kevin mi za danych okolnosti taky je proti srsti

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 7 Palec dolu 1

  10. Jakub Čmiko

    28.2.2013 at 19:18

    Co je na tom hustýho… Drda nemá vůbec pokoru, vůbec mu nedochází, že závažně porušil pravidla. Vůbec bych se nedivil, kdyby se už nedostal do repre. Co věta = nehorázná lež. Za stavu 4:4 nebo 5:4 někteří hráči upozornili, aby ukončili zápas, přesto hráli dál.
    Souhlasím s vyjádřením Dávida, s tím rozdílem, že to nebyl jen Kevin, ale i Ruben, Marisa, Filip Kubiato., Silva atd. I když je fakt, že Kevin asi byl největším iniciátorem.

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 7 Palec dolu 3

    • Radik

      28.2.2013 at 22:44

      Nic proti Jakube rozhodnuti sme přijali bohužel zamrzelo ale rozhodnuls .byla to vypjata situace ale to k tomu vsemu patři aspon jak psal David dost dobre poučeni do budoucna 🙂 fotbalku čus a pozor jestli nehrajete o dva miče 🙂

      Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 3 Palec dolu 3

    • Lukáš Sedláček

      1.3.2013 at 11:20

      Jakube, souhlasím s tebou, že vyjádření Radka je poněkud svérázné. Nicméně pojďme k faktům. Píšeš, že na to upozorňovali diváci. Copak ale diváci mají být ti, kdo ukončují nebo soudcují zápasy?… To by měl udělat skutečně ředitel turnaje, nebo snad ne? Z toho, co napsal Radek to vyznívá, že ty jsi o průběhu zápasu věděl – ještě před tím,než skončil. Nevím, zda to je pravda nebo ne…ale pokud jsi to věděl, tak jsi asi měl zápas ukončit ty, ne?

      Jinak to je prostě otázka priorit. Někdy velmi striktní dodržování pravidel může i uškodit. Vyřadit z turnaje hráče kvůli veskrze administrativní chybě, no nevím… Nebyl v tom úmysl nikoho poškodit a pokud se férově domluvili, tak jedinou škodu, co způsobili, je to, že průběh turnaje natáhli o několik minut… Navíc bych podpořil Davidův argument – totiž to, že toto provinění je na turnajích poměrně běžné a evidentně se dělo i tehdy tam (tedy to, že se hráči domluví a hrají o dva a ne o jeden). Ano dělat by se to nemělo. Ale ten kontext je důležitý – v turnaji to udělá spousta hráčů, ale jen Radek a David byli potrestáni vyřazením…. Je prostě potřeba někdy zvážit, co sportu pomůže víc – jestli striktní dodržení předpisů (které se děje evidentně pro to, že se to zrovna jistému hráči hodí) nebo sportovní hledisko – to, že se na tom ti dva hráči domluvili…. Když se hráči u stolu bez rozhodčího domluví, že faul nebyl (přestože dejme tomu byl), tak to taky může ovlivnit výsledek celého turnaje, ale prostě se to bere, že to byla jejich férová domluva.

      Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 2 Palec dolu 3

      • Petr Pražák

        1.3.2013 at 11:46

        Zrovna přímo na tomto konkrétním turnaji hrál mimo jiné i Jan Le většinu zápasů v posledním legu o 2. Měl štěstí, nikdo ho nenahlásil, nicméně být diskvalifikován před branami finále za takovou administrativní drobnost mi přijde jako hodně krutý trest.
        Dalo se to vyřešit i mírnějším trestem, třeba varováním, upozorněním. Myslím, že nikomu by se nelíbilo skončit na dobře rozehraném turnaji v zápase o bednu takhle jednoduše. Zkušenost do příště..

        Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 3 Palec dolu 0

        • Vojta Nykodym

          1.3.2013 at 13:39

          Nelíbilo by se to určitě nikomu, ale Čmikouš MUSEL rozhodnout tak jak rozhodl. Musel udělat to, co bylo v pravidlech (diskvalifikace), což David výše sám uznává. Kdyby to neudělal, tak to okamžitě řeší ITSF, kam by to všichni ti Rakušáci, Němci atd. nahlásili. Posouzeno naprosto správně!

          Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 7 Palec dolu 2

          • Jan Kovařík

            1.3.2013 at 14:07

            Není to tenis, kde by šlo o miliony. Tento sport potřebuje podporu a ne destruovat podobnými rozhodnutími. Ti hráči se tam celej den dřeli a takhle nedostanou ani korunu z toho mála, co mají dostat. Proto říkám, pokud rozhodnout, tak ve prospěch toho, kdo dal pátý gól (tak by nemusel vzniknout problém u ITSF). Pokud to viděla organizace a potom rozhodla takhle, tak si myslím, že je to evidentní chyba. Pokud se budou k sobě hráči takhle chovat do budoucna a bude se takhle rozhodovat, tak si tady budem pinkat sami mezi sebou a můžem ukončit veškerý turnaje, protože tam nebudou mít zájem přijít ani ti dobří hráči. Podle mě to mělo být posouzeno citlivěji s velkým varováním do budoucna. (třeba jim strhnout prize money na 50%)

            Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 2 Palec dolu 3

  11. kája

    28.2.2013 at 16:20

    Dojná Rakušanka a počůranej Kevin :)))) Dobře Drda, dobře…. Klučina se s tím moc nemaže… Šak coby… ten rozmazlenej buřt z esterajchu je namistrovanej až až….

    Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 0 Palec dolu 3

    • Milanovič

      28.2.2013 at 16:55

      😆

      Souhlasím / nesouhlasím: Palec nahoru 2 Palec dolu 2